Monday 9 March 2020

OTOMATİK AKÜ ŞARJ DEVRESİ 1- 12V SEA-LEAD ACİD

Geçenlerde akü şarj devresi lazım oldu. Biraz araştırma sonunda birkaç tane akü şarj devresi buldum. Başkalarının da faydalanması için burada paylaşıyorum. Öncelikle belirteyim ki, bu konuda paylaştığım tüm devrelerin çalıştığı teyit edilmiştir.
Konunun sonunda aküler hakkında çok ayrıntılı bilgiler var.  Akülerin şarj edilmesi hakkında gereken bilgiye sahip değilseniz,  önce o dökümanı incelemenizi öneririm.




BİR ÇOK KİŞİNİN İŞİNE YARAYACAĞINI DÜŞÜNDÜĞÜM SEA LEAD ACİD (KURU AKÜ) DEDİKLERİ ”BANA GÖRE HİÇBİR AKÜ KURU OLAMAZ” AKÜLER İÇİN ŞARJ DEVRESİDİR.ŞARJ İŞLEMİ BİTTİĞİNDE AKIMI OTOMATİK KESER.MALİYETİ UCUZ EN FAZLA 5-6 TLYE MAL OLUYOR DEVRE TİCARİ KULLANILAN HAZIR KİTİ 20TL GİBİ FİYATA SATILAN DEVREDİR.NETTE KISA BİR ARAŞTIRMADA BENZER DEVRELER GÖRÜRSÜNÜZ.DEVRENİN PCB’SİNİ KENDİM ÇİZDİM ŞEMATİĞİNİ ASİS TE SİMÜLE ETTİM HİÇ BİR SORUNU YOK ZATEN KENDİM KULLANIYORUM.DEVRE BU HALİYLE 12V 7AH AKÜLER İÇİN 650 İLE 700 MA AKIM VERİYOR.

GÖNÜL RAHATLIĞI İLE YAPABİLİRSİNİZ.DEVRE İLE İLGİLİ HERŞER DOSYADA MEVCUTTUR.


Not: Devreye en fazla 40volt dc gelime kadar besleyiniz,kalibrasyon olayına gelince devreye enerji verdikten sonra tripot  ile şarj voltajını ayarlayın ve daha sonra akü bağlantılarını yapınız.Bağlantı yapıldığında sarı led yanarak şarj işlemi başlamış olacaktır,ben 12v 7ah aküyü yaklaşık 10-12 saat gibi sürede şarj ettim.Şarj işlemi bittikten sonra led yavaş yavaş sönecektir tamamen söndüğünde şarj tamam demektir.



No comments: